НАРЕДБА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА КЛУБОВЕТЕ НА ПЕНСИОНЕРА И ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ В ОБЩИНА КРУМОВГРАД


                       НАРЕДБА

ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА КЛУБОВЕТЕ НА ПЕНСИОНЕРА И ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ В ОБЩИНА КРУМОВГРАД

Раздел І
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. С тази наредба се уреждат организацията и дейността на клубовете на пенсионера и хората с увреждания, като форма за социална интеграция и социални услуги в общността.
Чл. 2. Клубовете имат за цел да съдействат за поддържане на социалните контакти и да подпомогнат социалната интеграция на пенсионерите и хората с увреждания.
Чл. 3. За изпълнение на своите цели и инициативи клубовете си сътрудничат с общинска администрация, държавни органи, неправителствени организации, фондации, и други.
Чл. 4. Клубовете са достъпни за всички лица в пенсионна възраст или с определена група инвалидност, без ограничение на възраст, пол и етническа принадлежност, при спазване на правилника за вътрешния ред.
Раздел ІІ
СЪЗДАВАНЕ, ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ
Чл. 5. Клубовете се учредяват на териториален принцип в населените места на Община Крумовград.
Чл. 6. Клубовете на пенсионера и хората с увреждания се разкриват при следните условия:
1. Да имат минимум 25 желаещи пенсионери или хора с увреждания;
2. Подаване на писмено заявление до кмета на общината с приложени документи за избор и представителство ;
Чл. 7. Клубовете се откриват, закриват и преместват с решение на Общинския съвет.
Чл. 8. /1/ Помещенията за учредените клубове се определят с решение на Общинския съвет, а настаняването и обзавеждането им става със заповед на Кмета на общината.
/2/ При липса на общинско помещение подходящо за тази цел може да бъде предоставено помещение или имот нает от община Крумовград след решение на Общинския съвет.
/3/ По изключение могат да се ползват помещения предоставени на клубовете от физически или юридически лица.
Чл. 9. /1/Кметът на община Крумовград назначава уредник на клуба на трудов договор.
/2/ Задълженията на уредника се определят в длъжностна характеристика, изработена от общинска администрация.
Чл. 10. /1/ Клубовете организират и провеждат дейности и мероприятия със социален, здравен и културен характер, които съдействат за постигане и поддържане на пълноценно социално включване и социална интеграция в общността на пенсионерите и хората с увреждания.
/2/Основни дейности, които трябва да бъдат включени в правилника за вътрешния ред на клубовете са:
1. индивидуално и групово четене на книги, вестници, списания;
2. изнасяне на беседи и лекции;
3. организиране на културно-масови мероприятие и художествена самодейност;
4. организиране на екскурзии;
5. организиране на игри на шах, табла и други;
6. честване на празници – национални, религиозни, рождени дни;
7. физкултурни занимания;
8. организиране и участие в трудови дейности;
9. организиране на здравно-профилактични мероприятия;
10. подпомагане на членовете на клуба, намиращи се в затруднено положение;
11. други
/3/ В клубовете на пенсионера и хората с увреждания се разрешава консумацията на чай, кафе, пакетирани захарни изделия, безалкохолни напитки, съгласно изискванията на Регионалната здравна инспекция. Не се разрешава търговска дейност. При констатирани нарушения, санкциите са за сметка на лицето, допуснало търговската дейност.
Чл. 11. Дирекция „Образование и социални дейности“, подпомага методически и организационно клубовете на пенсионера и хората с увреждания.
Чл. 12. Органи на управление на клубовете са общото събрание, клубният съвет и контролната комисия.
Чл. 13. /1/ Общото събрание на клубовете се състои от всички пенсионери и хора с увреждания, ползващи неговите услуги. Свиква се най-малко веднъж в годината и се счита за редовно, ако са присъствали 50% плюс един от ползващите услугите на клубовете. Решенията му са валидни при обикновено мнозинство от присъстващите.
/2/ Общото събрание:
1. приема правилник за вътрешния ред на клуба;
2. обсъжда и приема отчетния доклад на клубния съвет и контролната комисия;
3. избира клубен съвет в състав от 3 до 9 души - председател, зам. председател, касиер и членове, както и контролна комисия от трима души - председател и двама членове;
4. гласува размера на годишния членски внос;
5. приема програма за дейността на клуба за съответната година, определя източниците и размера на нейното финансиране.
Чл. 14. Клубният съвет:
1. организира и ръководи дейността на клуба в периода между две отчетно-изборни събрания;
2. изработва правилник за вътрешния ред;
3. изготвя и представя на общото събрание годишен отчет за дейността на клуба;
4. предлага програма за дейността на клуба и разпределението на средствата за мероприятия;
5. прави предложение за утвърждаване от общото събрание на план-сметка за разходите на средствата на клуба;
6. поддържа връзка с държавни и общински органи, с неправителствени организации, частни физически лица, фирми, фондации и други;
7. представя годишен финансов отчет в срок до 31 януари за предходната година.
Чл. 15. Контролната комисия упражнява контрол за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата на клубовете, както и за опазване на имуществото им.
Чл. 16. Задължения на членовете на клубовете на пенсионера и хората с увреждания:
1. да спазват правилника за вътрешния ред;
2. да полагат грижи за поддържане на добра хигиената в клуба;
3. да полагат грижи за стопанисване на помещенията и опазване на имуществото на клуба;
4. да спазват Наредбата за организацията и дейността на клубовете на пенсионера и хората с увреждания в община Крумовград.
Чл. 17. В клубовете се води следната задължителна документация:
1. приходно - разходна книга;
2. инвентарна книга за имуществото на клуба;
3. протоколни книги за отразяване на решенията на общото събрание на клубния и контролния съвет;
4. удостоверения за регистрация от Регионална здравна инспекция;
5. заповеди и указания от общинска администрация и Регионална здравна инспекция;
Раздел ІІІ
ФИНАНСИРАНЕ
Чл. 18. /1/ Издръжката на клубовете е включена в бюджета на общината, функция „Социално осигуряване, подпомагане и грижи”, група дейност „Клубове на пенсионера, инвалида и други”.
/2/ Разходите по поддръжката на клубовете са за осветление, отопление, телефон, вода и ремонти, както и средствата за фонд „Работна заплата” и осигурителните вноски на уредниците на клубовете, са за сметка на общинския бюджет.
Чл. 19. Дирекция „Образование и социални дейности” изготвя и предлага необходимите средства за дейността и издръжката на клубовете за включване в общинския бюджет за съответната година.
Чл. 20. /1/ Източници на финансиране на клубовете са:
1. средства от общинския бюджет;
2. доброволни вноски, вкл. от членски внос;
3. дарения и спонсорство;
/2/ Документите по ал. 1, т.1,2,3 се оформят съгласно Наредбата за реда за получаване и управление на дарения в община Крумовград.
Чл. 21. Паричните вноски в клуба се събират от касиера на клуба срещу квитанция, а събраните суми се внасят по сметка на името на клуба.
Раздел ІV
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. Указания по приложението на Наредбата издава Кмета на община Крумовград.
§ 2. Настоящата наредба е приета с Решение №........./............... г. на Общински съвет –Крумовград и влиза в сила от датата на нейното приемане.

Logo AUPT Тази страница е изработена от Сдружение НПО Линкс по "Програма на Агенция по заетостта по Заемно споразумение със Световна банка"